Mijn naam is Leon, de Linkbink
Ze noemen me de Linkbink, maar mijn echte naam is Leon Oltheten. De afgelopen vijf jaar specialiseerde ik me in sales doen via LinkedIn.

Ik bouwde twee bedrijven op (Alpha C.S. en Relai B.V.), waar ik verantwoordelijk was voor de marketing- en salesstrategie. Daarnaast zette ik LinkedIn-campagnes op voor meerdere bedrijven en adviseerde ik over hun LinkedIn-strategie. Met deze kennis en ervaring ben ik de Linkbink gestart: een training op maat voor ondernemers. Zodat zij zelf aan de slag kunnen met hun sales via LinkedIn.

Als ondernemer help ik nu andere ondernemers: ik snap hun worstelingen met acquisitie als geen ander.
Leon Oltheten

Waar het allemaal begon
In 2017 stapte ik samen met mijn toenmalige compagnon Renier in bij een Brits uitzendbureau in de bouwsector. Zij wilden voet aan de grond krijgen in Nederland. Klanten vinden was onze primaire taak. Maanden lang speurden we Google en het Telefoonboek af en belden we vastberaden naar honderden bouwbedrijven in Nederland: keiharde koude acquisitie.
Na vier maanden hadden we nul klanten gevonden en niks verdiend, ondanks de grote behoefte aan goed personeel in de bouw. Wat was het probleem? We konden onze boodschap niet overbrengen aan de juiste persoon. Wanneer we mogelijke klanten opbelden kregen we een receptioniste aan de lijn die ons steevast niet wilde doorverbinden aan de directeur.
Dit kon anders. We richtten onze pijlen op LinkedIn, het grootste zakelijke netwerk van de wereld. Hier konden we wél direct contact leggen met de mensen die ons echt nodig hadden. Dit noemden we de ‘pijnvoelers’. De directeuren van bedrijven die ’s avonds in bed liggen te malen: ‘Hoe krijg ik die klus af zonder goed personeel?’ LinkedIn gaf ons de mogelijkheid contact te leggen met de juiste mensen. En al snel zaten we aan tafel bij de directeur, die onze dienst maar al te graag afnam.